07 juli 2010

Broderusk

4725615220_83c0aa6520

Det må være på tide at få blogget lidt om dette vidunderlige kursus, som jeg deltog i d. 19. juni. Ja, jeg ved det godt! Det er lang tid siden, men jeg har simpelthen ikke fundet tiden til at få redigeret fotos og få skrevet.

Nå, men lørdag morgen – tidligt lørdag morgen drog jeg sammen med 3 skønne quiltekvinder til Hørning, til Helene Juul, som havde arrangeret kursus med Wenche.

IMG_8178

Det blev en fornøjelig dag (og aften). Vi fik hver udleveret en pose, hvor der sad en seddel med vores navn på. Wenche have tegnet individuelle navneskilte til alle kursets deltagere .

I posen var der 5 broderusk mønstre , specielt designet til dette kursus samt en overraskelse (også forskellig i hver pose). Jeg fik en “Hurtig Yo-Yo dims” til nemt at lave yo-yo hjerter med.IMG_8298

Lørdagens største problem var VALGET. Hvad skulle jeg vælge at sy af de 5 søde mønstre? Jeg gik i gang med en toilettaske med liljekonvaller på. Og selv om jeg HAVDE pakket MASSERE af sygrej ned, så kom jeg til at købe kittet, som passede til modellen ;-). Det var jeg så ikke ene om , altså at have massere med og alligevel købe nyt. Nå, det er vel meget typisk, når man er “stof-afhængig” :-).

IMG_8297

Jeg er ikke kommet længere end til at have mine broderusk færdige. Broderusk er forresten et Wenche ord – noget med at brodere hurtigt og ikke pille op og bestemt ikke noget med korssting eller stramaj.

IMG_8179 IMG_8180

Med hjem fra kurset kom også et mønster samt en overføringspen fra Wenches butik og i Helenes butik faldt jeg for en lille stribe rosa/pink stoffer samt bogen om Lucy Bostons Quilt, som jeg synes, er helt fantastisk.

Det var en skøn og sjov lørdag/weekend. Tak til alle jer dejlige tøser, som deltog :-) og til Wenche og Helene.

Ingen kommentarer: