10 februar 2015

Maileen sokker

009

En vaskeægte ufo fra strikkekurven er blevet færdig. Mønstret stammer fra en KAL fra februar 2012 ….gisp .. jeg er næsten helt flov over at skrive det. Nå, jeg var helt skudt i mønstret, men nåede ikke længere end 10-12 rækker på skaftet efter ribben, da jeg gik død i sokkerne. Heldigivis synes jeg stadig, at sokkerne er fede og i dag fatter jeg ikke, at der skulle gå hele 3 år, før jeg fik strikket sokkerne færdige. Garnet er så lækkert, håndfarvet af Annette og er perfekt til dette mønster. Mønstret er forresten lavet af Stepahnie Wiedmann fra Mein Wollshop.

På pind 2½, 64 masker og 66 gram garn.

006

Ganze 3 – drei! – Jahre habe ich gebraucht um diese schöne Socken fertig zu kriegen. Ich verstehe das heuet ganz einfach nicht. Ich war von Anfang ab so verliebt in das Muster, habe trotztdem schon nach 10-12 Reihe den Geist verloren und die angefangene Socken blieben tief unten im Strickkorb liegend. Jetzt sind sie *freu* fertig geworden. Das Muster stammt aus einen Kal von Mein Wollshop. Die Wolle ist wunderbar und handgefärbt – sehe Link oben.

Auf Nadel 2½, 64 Maschen und 66 Gram Wolle verstrickt.

004005

I simply can’t understand, why I didn’t finished these socks before. 3 whole years the just started sock waited for me to finish it. It was a KAL back in February 2012 and I loved the pattern right away and knew, I had to be a part of it. After 10-12 rows I lost the mood for knitting the socks ans they had to wait til 2015. So happy they are now finished.

5 kommentarer:

Radka sagde ...

There is still plenty of time to wear warm socks this winter :-)
xx

Angelikas quilts and knits sagde ...

hej Anne-Mette,
die er kanonflotte og alt for fine til at blive gemt i støvler :-)

knus
Angelika

Elin sagde ...

Så fine sokkar! Du er kjempeflink med strikkepinnane!

Wollflorina sagde ...

Manchmal ist es einfach so, aber das Schöne ist, dass du sie weiter gestrickt hast und dich jetzt so über sie freuen kannst ♥
Lieben Gruss
Stephanie

Gitte Møldrup sagde ...

Så er det pludselig ikke bare luksus med hjemmestrikkede sokker, men også sokker i luksus særklasse. Kan godt forstå at du er vild med det mønster. Jeg får jævnligt lyst til at finde strikkepindene frem når jeg ser dine ting her på bloggen.