27 december 2015

Jo, jeg har da syet lidt






Lidt er her blevet syet. Ikke de store projekter, men små hygge projekter, som nu er landet hos deres nye ejere.

3 sæt grydelapper blev det til. Inspiration har jeg hentet hos Maria og i en ny bog, som jeg fik i et abonnement fra Helene Juul. Bogen hedder Simply Color Yellow af Vanessa Christenson. Det var fedt bare at sy løs. Ren hygge og roden i restekassen og på stoflagret.



Im Laufe Dezember habe ich ein wenig genäht. Zwar nur lauter Kleinigkeiten. Das hat aber auch seine Recht und mir hat es Spass gemacht. Für Liebe Freundinnnen habe ich Topflappen genäht - die Restekiste durchwühlt, im Stash gesucht und dann lkos. Inspiration habe ich bei Maria und in dem Buch Simply Color Yellow geholt.




A Little sewing is better than not sewing at all. I have been sewing some small Projects and I had fun making them. I found my inspiration by Maria and in my new book Simply Color Yellew by Vanessa Christenson. Picking up some scraps and from the stash and then just sew .... that was great.
















På Instagram har jeg tilmeldt mig et skandinavisk blokbytte, som starter her i januar 2016. Vi startede dog lige med et lille nålepudebytte. Dette er nålepuden, som jeg syede til Marianne.
Nålepuden har jeg syet efter inspiration fra de mange fotos, som findes rundt omkring på Instagram, i blogs og på internettet. Så en egentlig inspirationskilde kan jeg ikke angive.



On Instagram I signed up for the ScandiBee Swap 2016. We started a Little before and have been swapping pincushions around this Christmas. This was the pincushion I made for my swap partner Marianne.

Ich nehme an einen ScnadiBee Block Tauch in 2016 auf Instagram Teil. Wir habem aber jetzt schon hier in Dezember Nadelkissen getauscht. Das ist meine Nadelkissen für Marianne.

9 kommentarer:

Angelikas quilts and knits sagde ...

kære Anne-Mette,
grydelapperne er så flotte ! Tusind tak :-)

knus
Angelika

Birthe Marie sagde ...

Så fine grytekluter og nålepute! Smart ide å ha lomme til saks og småting på nåleputen. :-)

Wollflorina sagde ...

Dein Nadelkissen ist so schön bunt und die Sterne sind eine wunderschöne Patcharbeit. Leider kann ich nicht so schön nähen wie du, deshalb stricke ich gerade eine Patchdecke für unser erstes Enkelkind und habe jetzt noch 8 Quadrate vor mir. Es wird eine bunte Decke mit allen Farben.
GLG Stephanie

Edny sine puslerier sagde ...

Flotte grytekluter og fin og praktisk nålepute.

grymerspalet sagde ...

Den er rigtig flot. Sådan en må jeg vist også have syet. Godt nytår fra Kirsten.

Bedstes Patchwork sagde ...

Fine grydelapper du har lavet og også en sød nålepude

Karina Bunkenborg sagde ...

Rigtig fine grydelapper. Jeg har også syet grydelapper i julen som var formet som hjerter. Nålepuden er rigtig sød og smart at der lige er plads til saksen!

Marle sagde ...

Was für schöne Topflappen, liebe Anne-Mette! Die gefallen mir richtig gut. Und das Nadelkissen ist so schön bunt und praktisch.
Ich wünsche Dir für 2016 alles Gute!
Liebe Grüße
Marle

Barbara sagde ...

Liebe Anne-Mette
schon lange war ich nicht mehr auf Blogbesuche unterwegs. Nun sehe ich, auch du machst eine Pause. Ich hoffe, du bist gesund und munter und findest doch ab und zu Zeit für kreative Stunden und neue Projekte.
Alles Gute und liebe Grüsse
Barbara (die auch immer mehr Lust und Freude an kleineren Näharbeiten hat)